12 - En låt som betyder mycket

 
 
På min konfiramationsdag den 16e juli 2011 så sjöng jag, Beata, Emilia och Elin i kyrkan. Vi sjöng Himlen är oskyldigt blå av Ted Gärdestad. 
Vi skulle välja en pärla på vår frälsarkrans som vi ville framföra något med. Vi fyra valde bekymmerlöshetspärlan - den blåa på frälsarkransen. Vi tyckte inte att vi hade haft några bekymmer och att livet bara rullade på, på Brevik. Man fick vara sig själv och inte tänka på mycket och bara har kul. 
Vi tyckte att låten passade rätt bra in på det vi tyckte. 
 
 
Jag var så sjukt nervös kommer jag ihåg. För jag är inte den som skulle kunna ställa mig inför en hel publik helt normalt. Detta var ett stort steg för mig. Jag har en väldig scenskräck. Jag hatar att prata inför människor, jag tycker att det är sjukt obehagligt.
Och sjunga inför en hel publik då? Jag vet inte ens om jag kan sjunga? 
 
Vi övade och övade. Vi blev kompade på gitarr av Jesper och vi var ute i solen och stod och sjöng och övade. Vi fick tips och allt av Jesper, hur vi skulle göra istället för det och det där osv. 
Jag var bara nervös över att sjunga inför dem fyra. Även fast vi var så himla bra vänner så var det ändå obehagligt. Men jag tycker ju att det är kul att sjunga så jag gjorde mitt bästa och stod där och sjöng. Och det lät väldigt bra tyckte vi alla. Det var riktigt skönt att höra. 
 
Så kom konfirmationsdagen. Jag hade mycket fjärilar i magen och var orolig över att jag inte skulle klara det. 
Det var vår tur. Vi gick fram där mickarna stod, presenterade vad vi skulle göra och sedan fanns det ingen återvändo. JAG SKULLE SJUNGA INFÖR EN FULLPROPPAD KYRKA. Ca. 100 pers.
 
Men jag klarade det - vi klarade det. Tillsammans. Var så sjukt stolt över mig själv och självklart mina vänner. Att vi hade klarat det, vi hade sjungit inför en stor publik. Herregud. Mitt hjärta slog så himla fort och jag skakade flera minuter efter.
 
Jag är sjukt stolt över mig själv att jag gjorde det. Det var riktigt kul och väldigt häftigt! 
 
Himlen är oskyldigt blå är en låt som betyder väldigt mycket för mig.
 

Kommentarer
Postat av: Beata

Jag gråter typ nu.. hehe men bara så att du vet kanske det var 150/200st i kyrkan ;)
Love u

Svar: Hahah jajaja, men jag har väl ingen aning! ;) fan ännu coolare!I love u 2
None None

2012-10-03 @ 22:08:06
URL: http://beatasunneborn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback